söndag 3 maj 2009

SCRAPHELG I UMEÅ! Vi var i Umeå på scraphelg, eller för oss blev det en scrapdag. Vi befann oss på Dragonskolan med cirka 70 st andra scrapare.Det var kanonbra ordnat allting, med platsen, butikerna, sponsorer, fixare allt allt allt!... Tack alla dom som hade ordnat helgen!
Det blev ganska lite scrappat, men mycket skrattat! Vi hade såå oerhört roligt, att jag nästan har träningsvärk i skrattmuskeln ;)
Jag skickar en blötpöss till Mia och Erica, ni är för go ;)


Som ni ser tog jag mig an en skottkärra i papper...det var ganska mycket skära ut och vika ihop från början, men det var kul att göra något annorlunda. Så detta blev resultatet!



Sen gjorde jag ett kort, mest för att få testa den nya kompass masken från tim holtz, som är i det övre hörnet som ni ser. Det är otroligt vad man kan göra olika saker med en och samma grej. Dn var en mycket bra investering(och billig) :)
Sen blev jag heeelt galen i dessa pennor här nedanför!!!!! Åh my!!! Det är som tuschpennor, fast när man har målat ett motiv kan man ta en penslen med vatten och dra ut färgen..:! Dom var fantastiska att måla med!!! Sååå...då är det ju det med priset ;( Jag fick lite ångest när jag skulle välja några bara för att början med så att säga...sammanlagt fanns det typ 90 st! Nu är det bara till att sätta fart att jobba hårt för att skramla in till nästa order ;) hihi
Nu känns det bra att jag äntligen har hunnit få en stund att lägga in lite här på bloggen! Har förstått att det är några som har hittat hit till mig, och det är bara att säga välkommen till mitt kryp in! Inte så vårstädat ännu, men det kommer bara min dator känner sig lite bättre...hihi
(är lite för mycket på den, så det tar såååå lång tid att göra något, och då tappar man lite sugen på att sitta här en längre stund...)
Nu ska jag ta min skönhetssömn (kan verkligen behövas haha)
Kram på er alla vänner och bekanta
Tack för allt, förlåt, och glömt :)
/// L













































































7 kommentarer:

ScrapAnga sa...

Oj, vad fint det blev när man målade med dessa pennor.

Jag trodde inte att det var sant, var verkligen skottkärran helt i papp?? Jättefin...
Såg ut som om den var klädd, verkligen knep o knåp det, hihi.

Hör att du haft trevligt, och det är ju kul, skrattnerven behöver tränas med jämna mellanrum. Det med kompassen o så lät spännande, vi får se vad det är, ha det bra, och kram till dig // Anga

HelenaN sa...

Åhhh - vad fin skottkärran är, gillar den verkligen.
Förstår att du blev kär i pennorna, själv var jag så ståndaktig o gick därifrån utan att shoppa en enda... Har nog aldrig hänt förr ;)
Hoppas vi ses imorgon!
Kram, HelenaN

Glimmis sa...

Så sköj att du lagt in på bloggen. Båda sakerna du hann med blev superfina.
å du... hur fina blev inte stämpelmotiven. Använde du akvarellpapper eller det andra pappret vi använder. Jag ÄLSKAR pennorna och har redan lagt en order på 22 till... löv löv löv... nu vill jag bara måla å måla

Kramiz //e

ScrapMi@ sa...

Tusen TACK för en supertrevlig Dag i Umeå =))))

Kortet blev så fint o det är verkligen dina färger ;-)

Sen till skottkärran.....heeeeelt löööövlie verkligen underbart sööööt!!

Åhhh sån fin header vårig med skottkärran o penséekrukan...jättefint!!!

Ha det gott!
Kram//Mia

Annica H sa...

Wow! Kolla så fint du har gjort! Skottkärran blev supersöt! Jag ska lägga ut min på bloggen när jag hunnit fota osv...
Jag har skickat dig ett mail med lite "godis"! ;
Mvh Annica H

C.HARNESK sa...

Jättefint, skottkärran är helt underbar! Tack för din fina kommentar, jag lägger gärna till dig med :)
// Mvh carola

Anonym sa...

Superfin skottkärra!
Helt imponerad av allt som kan göras av "bara" papper!
Jag vill åxå prova!
Har Du nån mall som man kan kopiera?
Tjing!

/Sara Näsman